Cum sa cumperi o bucatarie de la Ikea

De vreo 10 ani tot incerc sa imi fac curaj sa imi achizitionez o bucatarie si trebuie sa spun ca acum cand o am in fata ochilor o consider mult mai putin necesara. Estetic este ok dar ca utilitate cred ca poti improviza si cu diverse corpuri gasite pe strada.  Bucataria mea are 3mx2m.
In fine, eu mi-am facut curaj si am platit vreo 6500 de ron pe o bucatarie de la Ikea(cu siguranta se putea mai ieftin).
Vreo 2 luni am tot facut planuri de bucatarie cu softul de la Ikea, m-am sfatuit cu mama si tata si  cu prietenii, am refacut calcule ca sa ma incadrez in pret. Electrocasnicele le-am cumparat din alta parte(am cautat oferte): cuptor electric, plita.
Cum am procedat:
-am luat masuratorile peretilor din bucatarie dar nu am fost atenta la pozitionarea tevilor, la calorifere(asta mi-am data seama aproape la final);
-mi-am facut o idee cum vin corpurile aseazate in spatiu si care e destinatia lor( de exemplu corp pentru cuptor, corpul pentru chiuveta);
- am facut diverse schite in programul 3D planner de la Ikea(de acasa);
-am mers la Ikea cu schita pe care o aveam, acolo m-am uitat la bucatariile expuse, mi-am facut o idee mai clara legata de blat, culoarea mobilierului, sertare, manere, baterie, chiuveta etc). La Ikea primesti un minim ajutor de la personalul destinat bucatariilor, te ajuta sa folosesti programul(eu deja eram experta) iti mai dau sfaturi legate de mobilier(amplasare in spatiu, distante). Dupa ce ai facut schita finala, o salvezi, o printezi si personalul iti va face pretul final si o factura proforma. Eu am ales sa merg in alta zi sa platesc factura. Durata 4h
Ajunsa acasa, cu schita in fata peretelui mi-am dat seama ca am facut cateva greseli si ca era cat pe ce sa achit ceva ce nu era pe gustul meu: cuptorul nu era asezat la inaltimea dorita, corpul cu hota nu era ok, pierdeam mult spatiu in interior(corpul era de 80, hota de 60), culoarea blatului nu se potrivea, un raft  de jos nu se putea deschide din cauza caloriferului, si nu aveam spatiu pt masina de spalat vase( mi-am propu sa o achizitionez spre vara).
-La doua zile am revenit in magazin cu modificari pe schita anterioara si am refacut procesul, am mai facut ultimele schimbari la manere si am adaugat hota. Am refacut factura proforma. In mare parte piesele de mobilier nu le vei ridica tu din magazin doar pe cele de mici dimenziuni( scaune, manere, accesorii). Am mers la casa si am achitat factura. Eu am ales transportul lor( 300 ron) si montajul(800 ron). Nu as fi avut timp si nici prieteni ca sa ma ajute, si preferam ca personalul Ikea sa monteze propriul mobilier( timp mai scurt pentru ca sunt deja cunoscatori). In acest caz dupa plata am luat un bon de ordine si m-am dus la un alt ghiseu destinat livrarii si montajului. Acolo se face calculul de pret pentru transport(se plateste la kg 0.75 ron), te programeaza. Tranportul max 2 zile, montajul 7 zile(sunt 2 echipe diferite)
Daca vrei sa te ocupi tu de cele doua, dupa ce platesti astepti sa ti se aduca mobilierul din depozit.
Durata 5 h.
-In timpul asteptarii am golit vechea bucatarie, am donat vechiul aragaz si chiuveta, am refacut tevile de apa(m-am prins ca noua chiuveta este amplasata cu 60 cm  fata de cea veche) a trebuit sa refac si instalatia de gaz, era foarte veche si cand am desfacut aragazul a inceput sa faca figuri).
-Mobilierul a sosit in ziua programata cu un pic de intarziere(era trafic si ploua intens). A durat 30 min sa fie transportat in casa.
- Montajul a fost programat dimineata. Bateria de la Ikea este diferita de cea clasica si este nevoie de un reductor( baietii de la montaj au toate instrumentele si piesele- platesti separat- 39 lei). Durata 3h
-a fost nevoie sa transport eu toate cutiile si plasticul la reciclat 1 h
- pentru cuptor, hota, masina de spalat vase trebuie montata o priza separata- va trebui sa chem un electrician care sa imi faca aceasta priza. Update in curand
Observatii & nemultumiri:
-daca as fi primit consiliere din partea personalului ikea cred ca ar fi fost mult mai bine: am ramas cu un blat nemontat pentru ca nu se debiteaza(cei de la ikea nu au mentionat nimic) si acum am un blat intact sigilat
-am ramas cu o sina in plus si cateva rafturi;
-imi lipsesc cateva rafturi pentru ca nu mi-am dat seama de existenta lor cand am facut schita
- as fi vrut niste sertare in plus
-un sertar nu se potrivea si va trebui sa il schimb, un alt drum(nu am masina, folosesc RATB)
-in partea de sus am un spatiu liber si nu stiu ce destinatie va avea: rafturi carti bucatarie, plante etc

Calcule:
Bucatarie(hota inclusa) 6700
Plita pe gaz si cuptor electric 1200
Livrare si transport 1100
Instalator(montat 4 apometre noi, sigilat, mici schimbari la instalatie) 700 ron
Instalator gaz( schimbat robineti, racord nou gaz) 230 ron
Electrician ?
Update in curand






Un comentariu:

  1. Bucătăria e frumoasă și muncită. M-am folosit de experienţa ta pentru a obţine și eu "frumoasă", dar fără "muncită". În primul rând, mi-am dat seama (după ce m-am distrat vreo 2 săptămâni cu softul de planificare) că nu am destul curaj să demarez operațiunea cu niște măsurători făcute "în mare" și "cam pe-acolo". Cu o ruletă de jucărie, de cam 1m. Așa că am cumpărat pachetul integral și singura mea problemă a fost ce aleg, ce fronturi, ce blat, ce accesorii pentru sertare blabla. Dar m-am ales cu o suferinţă pe care nu știam că o am când profesionistul în planificare de la Ikea mi-a spus că din păcate în bucătăria mea nu se poate monta un jolly pentru că blochează accesul la priza pentru mașina de spălat vase. Oops, zic, ce-i ăla un jolly? Păi, zice el, orice gospodină își dorește un jolly, este corpul ăla îngust cu accesoriu culisant pentru sticle. Wow. În  chiar momentul acela mi s-a creat o nouă nevoie. Atunci nu știam, dar acum vreau jolly. Și o suferinţă. Nu pot avea jolly. Felicitări pentru bucătărie. Cum e să  culiseze uleiul și oțetul în momentele-cheie?

    RăspundețiȘtergere